7 Gruodis 2019, Šeštadienis

 

Pirmas
 

Įvairiausioms žiniasklaidos priemonėms paskelbus, jog nuo trečiadienio bus pradėtos mokėti indėlių draudimo išmokos gyventojams, laikiusiems lėšas „Snore“, buvę jo klientai lengviau atsikvėpė. Tačiau to paties trečiadienio popietę į redakciją atvykęs garbaus amžiaus vyriškis sakė nebežinąs, kur daugiau kreiptis, kaip atgauti banke „Snoras“ laikytą terminuotą indėlį. SEB banke jam pasakė, kad jo indėlis neapdraustas, todėl nebus grąžintas. Laukimo salėje vaikštantis kostiumuotas vyriškis pasiūlė saldainį...
Gruodžio 14-ąją nuo pat ankstyvo ryto prie SEB banko Bažnyčių gatvėje nusidriekė didžiulė eilė norinčiųjų susigrąžinti banke „Snoras“ įšaldytus indėlius. Mat žiniasklaida paskelbė, kad VĮ „Indėlių ir investicijų draudimas“ antradienį pervedė SEB bankui lėšas, skirtas išmokoms išmokėti  daugiau kaip 3,75 mlrd. litų, taip pat bankui pateikė banko „Snoras“ indėlininkų sąrašą, pagal kurį SEB bankas išmokės šias lėšas daugiau kaip 350 tūkst. indėlininkų.
Ponas Antanas Petroševičius, atvykęs redakcijon pasakojo, jog eilėje prie SEB banko stovėjęs nuo 8 valandos ryto iki pat pietų. Tačiau viskas veltui. Prie septintos kasos jį aptarnavusi banko darbuotoja pareiškė, jog šis indėlis neapdraustas, todėl jis nebus grąžintas. Iš žiniasklaidos vyriškis buvo girdėjęs, jog visi gyventojų indėliai yra apdrausti, juolab, kad jo indėlio suma nedidelė  vos keli tūkstančiai litų.
- Turiu su savimi banko „Snoras“ terminuoto indėlio sutartį, ją parodžiau mane aptarnavusiai moteriai. Vienuoliktame sutarties punkte aiškiai parašyta: „Indėlio suma įstatymų nustatyta tvarka apdraudžiama VĮ „Indėlių ir investicijų draudimas“, - rodė vyras sutartyje pažymėtą punktą. - Tuomet ji man užrašė ant lapelio draudimo bendrovės telefono numerį ir liepė pasiskambinti į Vilnių. Išeidamas laukimo salėje sutikau su saldainių vaza vaikštantį vyriškį, kuris man pasiūlė saldainį. Pasakiau, kad galėtų ir sumuštinį pasiūlyti, gal aš dar be pusryčių, gal neturiu už ką valgyti nusipirkti...
Išeidamas iš banko ponas Antanas sakė dar pamatęs verkiančią moterį. Ši skundėsi taip pat negalinti susigrąžinti banke „Snoras“ turėto indėlio, jai informaciją teikusi banko darbuotoja pasiūliusi kreiptis į redakciją, nes ji niekuo negalinti padėti. Bet juk redakcija pinigų negrąžins  gūžčiojo pečiais  Antanas Petroševičius.

Informacija  kruopščiai saugoma

Pirmiausiai paskambinau nurodytu draudimo bendrovės telefonu. Užimta. Po kiek laiko vėl susukau tą patį numerį  vis tas pats pypsėjimas. Tuomet išsiruošiau į SEB banką. Eilė jau buvo gerokai „aptirpusi“. Nuo gatvės nufotografavau banko pastatą, žmones, stovinčius eilėje. Prie manęs prisistatė banko apsaugos darbuotojas ir pareiškė, kad čia fotografuoti draudžiama. Reikia specialaus leidimo. Paaiškinau, jog stoviu gatvėje, viešoje vietoje. Tačiau jis nesileido į kalbas ir griežtai pareikalavo prie jo akių visas nuotraukas ištrinti. Grėsmingai nusiteikusiam ginkluotam vyrui teko paklusti. Džiaugiausi, kad fotoaparato neatėmė.
Prie durų stovėjo SEB banko Tauragės skyriaus vadovas Virginijus Latvaitis ir dalijo eilėje stovintiems saldainius su užrašu SEB. Paklausiau, kodėl neleidžiama fotografuoti. Atsakė, jog į mano klausimus galės atsakyti atstovas spaudai. Pasiteiravau, kodėl ne visi žmonės gali atgauti banke „Snoras“ įšaldytus indėlius, kaip jie staiga tapo neapdrausti. Banko vadovas pasakė nieko nekomentuosiąs, viską paaiškins atstovas spaudai Arvydas Žilinskas  ir paslaugiai užrašė jo telefono numerį.
Išėjusi pamačiau laimingą moteriškę, kuri eilėje stovintiems gyrėsi atgavusi visus savo indėlius.
- Pasirinkit  arba pinigai, arba saldainis, - juokėsi moteris.  Aš neėmiau saldainio, todėl susigrąžinau visus pinigus.
Grįžusi į redakciją tuoj pat paskambinau SEB banko atstovui spaudai. Kai prisistačiau, A. Žilinskas atsiprašė labai neturįs laiko, nes po minutės dalyvausiąs radijo laidoje. Sutarėme, kad paskambinsiu vėliau. Po pusvalandžio jis taip pat buvo labai užsiėmęs ir paprašė klausimus atsiųsti elektroniniu paštu.
Vakar atėjusi į darbą patikrinau elektroninį paštą  atsakymų dar nebuvo. Palaukiau iki pietų ir vėl paskambinau. Kai tik A. Žilinskas atsiliepė, greitai pabėriau klausimus, kad vėl nespėtų atsisakyti pasikalbėti. Jis teisiškai pakomentavo įvairius atvejus, su kokiais sunkumais susiduria buvę banko „Snoras“ klientai.
- Už kitas institucijas kalbėti negaliu, - sakė SEB banko atstovas spaudai.  Mūsų bankas gyventojams išmoka tiek lėšų, kiek mums buvo pervesta. Kiekvienu konkrečiu atveju, kai žmogus dėl kažkokių priežasčių negali atgauti savo turėto indėlio, jis turėtų kreiptis į draudimo bendrovę arba paskambinti „Snoro“ klientų informacine linija, parašyti pretenziją. Suprantu, kad gali būti įvairiausių situacijų, bet viskas yra išsprendžiama.
Rūpėjo sužinoti, kodėl trečiadienį nebuvo galima žurnalistams fotografuoti SEB banko pastato. Arvydas Žilinskas apgailestavo, kad tą dieną apsaugos darbuotojas viršijo savo įgaliojimus. Pasak banko atstovo spaudai, taip neturėjo atsitikti, apsaugos darbuotojas neturėjo teisės reikalauti, kad nuotraukos būtų ištrintos. A. Žilinskas sakė, jog dėl klientų saugumo nepageidaujama, kad būtų fotografuojama banko viduje patalpoje, kur vyksta piniginės operacijos, tačiau lauke  galima. Todėl jis atsiprašė ir patikino, jog daugiau su tokiomis kliūtimis žurnalistai neturėtų susidurti.

Kristina NEVELKIENĖ

Komentuoti

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Reklama

 

 

Orai

Orai Tauragėje

Informacija