23 Lapkritis 2017, Ketvirtadienis

 

Pirmas
 

Nuo lapkričio 1-osios keitėsi kai kurie su vaikų vežimu susiję Kelių eismo taisyklių (KET) punktai. Naujai ženklinami mokykliniai autobusai, pakitusi tvarka vežant atžalas automobilinėse kėdutėse. Visa tai nepigiai atsieis ir atžalų tėvams, ir savivaldybei. Beje, nors mokykliniai autobusėliai turėjo būti pertvarkyti iki šio mėnesio pirmosios dienos, Tauragės rajone to padaryti nespėta.

Pagal naujus reikalavimus iki lapkričio 1 dienos ant mokyklinio autobuso stogo keturiuose kampuose turi būti įrengtos papildomos įspėjamosios mirksinčios oranžinės šviesos, kurios įjungiamos tik mokinių įlaipinimo ir išlaipinimo metu ir turi mirkčioti paeiliui kairiajame ir dešiniajame transporto priemonės šonuose. Po du žibintus turi būti įrengta mokyklinio autobuso priekinėje ir galinėje dalyse ne žemiau kaip 150 centimetrų ir ne aukščiau kaip 300 centimetrų nuo žemės paviršiaus iki žibintų atskaitos centro. Atstumas tarp žibintų atskaitos centrų turi būti ne mažesnis kaip 120 centimetrų. Visi žibintai turi būti sertifikuoti ir paženklinti pagal Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos taisykles.

Kitų transporto priemonių vairuotojai, artėdami prie sustojusios transporto priemonės su vaikų vežimo skiriamaisiais ženklais ir įjungta avarine šviesos signalizacija ar prie sustojusio mokyklinio autobuso su įjungtomis įspėjamosiomis mirksinčiomis oranžinėmis šviesomis, privalo sulėtinti greitį, prireikus – ir sustoti, kad praleistų vaikus ir juos lydintį asmenį.
Teigiama, kad tokia naujovė įvesta siekiant išskirti mokyklinius autobusus iš kitų transporto priemonių. Kaip informavo Tauragės rajono Švietimo skyriaus vedėjas Egidijus Šteimantas, lapkričio antrąją, moksleivių atostogų metu, pradėtas tvarkyti tik pirmasis autobusėlis, o jų yra 13.
Pasak Rimos Marozienės, Tauragės rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vedėjos, vėluojama todėl, kad laiku nebuvo gautos europinius standartus atitinkančios detalės, tačiau ji užtikrino, kad problemų neturėtų būti, vaikai nenukentės, minėtos transporto priemonės buvo tvarkomos net per išeigines dienas. Jos žiniomis, penktadienį buvo sutvarkyti bent jau 2 mokykliniai autobusai, tikėtasi, kol pasibaigs moksleivių atostogos, sutvarkyti juos visus. Tačiau vakar paaiškėjo, kad ir pasibaigus moksleivių atostogoms ne visi mokykliniai autobusai atitiko naujuosius reikalavimus. Kaip informavo savivaldybės finansų skyriaus vedėja Irma Jurkšienė, naujasis mokyklinių autobusų ženklinimas savivaldybei atsieis apie 22 000 litų.
Naujovės ir mokyklinio autobuso vairuotojui – jis privalo užtikrinti saugų vaikų įlipimą / išlipimą, o jei vaikas jaunesnis nei 10 metų – palydėti jį į kitą kelio pusę.

Papildomos priemonės mažųjų saugumui

Esama daugiau pokyčių – specialiose automobilinėse kėdutėse privalu vežti atžalą iki 1 metro ir 35 centimetrų ūgio. Saugos diržu vaikas turi būti juosiamas ne per kaklą, o ties krūtinės ląsta ir raktikauliu viršuje bei ties klubais apačioje. Tėvai, kurių vaikams pagal naujuosius KET reikalavimus reikalingos kėdutės automobilyje, jas gali įsigyti nuo pusantro šimto iki tūkstančio litų ar daugiau.
Pakalbinta 4 metų mergaitės mama Inga sakė, kad naujoji tvarka jai atrodo šiek tiek absurdiška ir labiau primena tiesiog verslininkų pasipelnymą.
- Mano dukra automobiliu važiuoja gal kartą per mėnesį arba dar rečiau, kvailystė pirkti tą kėdutę. Nežinau, kiek iš jos naudos, ne kartą girdėjau atvejų, kai autoįvykio metu vaikas išliko gyvas tik dėl to, kad buvo neprisegtas, iškrito iš automobilio. Aišku, čia dviprasmiška situacija, kitą kartą gal ji ir praverčia. Neseniai su šeima vykau į didmiestį, tai mažosios nepasiėmėme kartu tik dėl to, kad neturėjome kėdutės, bijojome policijos pareigūnų. Vis dėlto ateityje turbūt teks ją įsigyti, net jei vos kelis kartus tepravers, - sakė moteris.
Kaip informavo Tauragės vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas Kęstutis Lukošius, laimei, žūties atvejų dėl nesaugaus keleivių gabenimo nėra buvę, galbūt būta tik sužalojimų. Tiesa, anot jo, tauragiškiai vis dar nenoriai juosiasi saugos diržais, nors bauda už tokį KET pažeidimą nemenka, nuo 100 iki 200 litų pirmąjį kartą, vėliau – 200 – 300 litų arba vairuotojo teisių atėmimas mėnesiui.
- Jei vaikai vežami ne automobilinėse kėdutėse, tai traktuojama kaip keleivių vežimo pažeidimas, skiriama bauda nuo 100 iki 300 litų, - „Tauragiškių balsui“ pasakojo pareigūnas.

Dažna avarijos priežastis – nepasirinktas saugus greitis

Anot Kęstučio Lukošiaus, palyginti su praėjusiais metais, šiemet Tauragės rajone dėl nesaugaus elgesio kelyje žuvo vienu asmeniu mažiau: pernai – 5, šiemet 4 asmenys.
-  Du iš jų žuvo vasarą Stoties gatvėje, turbūt visi prisimena jaunuolius, važiavusius motociklu. Nežinau, kaip viskas baigėsi, negaliu komentuoti, kas kaltas, bet turbūt buvo nepasirinktas saugus greitis. Kitas atsitikimas buvo Ližių kaime, kada vairavo jaunas asmuo, nepasirinko saugaus greičio, išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą, įvyko susidūrimas. Ketvirtas mirtimi pasibaigęs eismo įvykis atsitiko Gedimino gatvėje, kai buvo mirtinai patrenkta 1944 metais gimusi moteris, - pasakojo K. Lukošius.
Kalbėdamas apie eismo įvykius Šilalėje, Šilutėje, pareigūnas mirtimi pasibaigusių eismo įvykių priežastimis dažniausiai įvardijo per didelį greitį. Anot jo, 5 iš 7 įvykių atsitiko dėl nepasirinkto saugaus greičio ir atsitrenkimo į medžius. 2 gyvybes nusinešė nelaimės pėsčiųjų perėjoje.
- Norime atkreipti pėsčiųjų, dviratininkų dėmesį. Pradėjo anksčiau temti,  prašome nešioti atšvaitus, laikytis kelių eismo taisyklių, - priminė Tauragės vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas K. Lukošius.

Vaiva KESERAUSKAITĖ
 

Komentuoti

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Reklama

 

 

 

 

  

 

tauragiskis.lt Webutation